Vrijwilligers gezocht

Bij Stichting Kameleon zijn we altijd op zoek naar vrijwilligers die een bijdrage willen leveren aan dit mooie project. Wil jij een bijdrage leveren aan het bevorderen van de integratie van mensen met een beperking in de samenleving neem dan vrijblijvend contact op.
Je kunt mailen via ons contactformulier; we maken dan een afspraak voor een oriënterend gesprek bij je thuis.Vervolgens kun je een keer mee gaan naar een schoolbezoek om te kijken of je het leuk vindt.Daarna beslis je zelf of je doorgaat en hoe vaak je mee wilt gaan.
Hieronder staan de vacatures die beschikbaar zijn.

Ervaringsdes kundigen
Wij zijn op zoek naar mensen met een beperking (zichtbaar of onzichtbaar) die bereid zijn om hun verhaal te doen samen met leerlingen van de middelbare scholen in de gemeenten Horst aan de Maas en Venray. Samen met andere ervaringsdeskundigen voer je gesprekken van 15 minuten met groepjes van max. 6 leerlingen. Daarna doe je samen met de leerlingen en de andere ervaringsdeskundigen belevingsactiviteiten. Voor het vervoer naar de scholen toe wordt gezorgd.

Begeleiders
Als begeleider ga je met een groepje ervaringsdeskundigen naar middelbare scholen in de gemeente Horst aan de Maas en Venray. Je help de ervaringsdeskundigen met in- en uitstappen uit de auto, het klaarzetten van de spullen op de scholen en alle andere dingen die zich voor kunnen doen. Voor het vervoer naar de scholen wordt gezorgd.

Bestuurslid
Als bestuurslid zet je het beleid mee uit en maakt je samen met de andere bestuursleden plannen om aan de vraag en het aanbod te voldoen om mensen met een beperking te integreren in de samenleving. Er zijn 2 bestuursbijeenkomsten per jaar. Het dagelijks bestuur komt regelmatig bij elkaar om de stand van zaken te bespreken.