Over Kameleon

Stichting Kameleon staat voor verandering.
Wij zijn een jonge stichting die in juni 2014 is opgericht; Kameleon bestaat uit alleen maar vrijwilligers.
Diverse groepen vrijwilligers met een beperking hebben intussen ervaring opgedaan in het bezoeken van o.a. scholen.
In het schooljaar 2014-2015 zijn we begonnen met het geven van gastlessen op middelbare scholen.
Vanaf januari 2015 werden ook verenigingen, bedrijven en andere organisaties benaderd.

Wat is ons doel?
Ons doel is om mensen uit de samenleving kennis te laten maken met mensen met een of meerdere (lichamelijk en/ of verstandelijk/ meervoudige) beperkingen. Door dit vanuit de positieve manier en met voorbeelden te doen, leren mensen elkaar te begrijpen en van elkaars kwaliteiten gebruik te maken.

Waarom doen we dat?
Mensen met een beperking hebben vaak nog een andere beperking: ” Ze worden niet begrepen”.
Als je niet af en toe met mensen met een beperking te maken hebt, weet je vaak ook niet hoe je mensen met een beperking kunt benaderen en waar nodig helpen.
Bijvoorbeeld als je iemand in een rolstoel met begeleiding tegenkomt, wie spreek je dan aan als je een vraag hebt?
Of bij mij op school zit een jongen die autisme heeft, hoe kan ik daar mee om gaan?
Wij proberen dit uit te leggen met voorbeelden en rollenspellen.

Waar doen wij dat?
Onze doelgroepen zijn: