Informatie voor werkgevers

Stichting Kameleon is een vrijwilligersproject dat probeert werkgevers ertoe te bewegen om mensen met een afstand tot de  arbeidsmarkt een baan te bieden. Met name voor mensen met een beperking is de afstand tot de arbeidsmarkt groter dan normaal.
Waarschijnlijk heeft u, als maatschappelijk betrokken werkgever, ook wel eens nagedacht over het in dienst nemen van een werknemer met een beperking.
Mogelijk voelt u dat u te weinig kennis heeft over het leven van mensen met een beperking.

Stichting Kameleon kan u misschien over de drempel helpen.
Wij bieden informatie voor werkgevers en geven voorlichting door u kennis te laten maken met mensen met een beperking.
Ervaringsdeskundigen die u een kijkje in hun leven geven, praten over hun beperkingen, maar nog meer kunnen vertellen over de mogelijkheden en kwaliteiten die zij bieden!

Vanaf 1 januari 2015 is de Participatiewet in werking getreden. Deze wet is een samenvoeging van de Wet Werk en Bijstand, de Wet Sociale Werkvoorziening en de Wajong.
Het doel van de Participatiewet is om mensen, met of zonder arbeidsbeperking, aan het werk te helpen. Het gaat hierbij of mensen die wel kunnen werken, maar het zonder hulp en steun niet helemaal op eigen kracht redden op de arbeidsmarkt.

De overheid (UWV en gemeenten) biedt tal van voorzieningen en (financiële) voordelen bij het aannemen van een werknemer met een arbeidshandicap.
Meer informatie hierover kunt u onder meer vinden op de websites van:

Stichting Kameleon is bovendien een ANBI (Algemeen nut beogende instelling) erkende instelling.
Dit kan voor bedrijven of organisaties die schenkingen doen voordelen opleveren.
Klik hieronder op het ANBI logo voor meer informatie.

anbi goedgekeurd goed doel

Is uw interesse gewekt? Vraag vrijblijvend informatie aan via ons contactformulier
Wij nemen dan z.s.m. contact met u op. Alvast bedankt!